Τρίτη, 2 Απριλίου 2013

Πως να τρώμε περισσότερα φρούτα και λαχανικά



Όλοι γνωρίζουμε ότι στα φρούτα και τα λαχανικά κρύβεται υγεία. Τελικά όμως πόσα φρούτα και λαχανικά τρώμε κατά την διάρκεια της ημέρας μας. Και, αν πεινάσουμε απλώνουμε το χέρι να φάμε μια φρουτοσαλάτα ή είμαστε διατεθειμένοι να αγοράσουμε κάτι από το περίπτερο?

Πολλές δικαιολογίες ακούμε από ανθρώπους για να μην φάνε φρούτα, μία από τις καλύτερες είναι «βαριέμαι να τα πλύνω». Και όμως, τα φρούτα και τα λαχανικά, και χρώμα έχουν, και άρωμα έχουν, και γεύση έχουν.  Πραγματικά είναι μια ποικιλία τροφής που μας προσφέρει πολλές επιλογές. Σίγουρα έχουν και τα «αρνητικά» τους όπως ότι είναι ευπαθή με αποτέλεσμα αν θέλουμε να έχουμε φρούτα και λαχανικά στο σπίτι να πηγαίνουμε συχνά να αγοράζουμε.

Παρόλα αυτά πρέπει να τρώμε κάθε ημέρα κάτι πράσινο, κάτι φρέσκο, άλλωστε αυτό το φρέσκο είναι που βοηθάει τον μεταβολισμό μας.



Πώς να το καταφέρουμε αυτό? Το πρώτο βήμα είναι να γνωρίζουμε τι ποσότητα χρειάζεται ο οργανισμός μας κάθε ημέρα από φρούτα και λαχανικά. Αυτό εξαρτάται από την ηλικία μας και από το επίπεδο δραστηριότητάς μας.  Γενικά μία μέση γυναίκα χρειάζεται να τρώει κάθε ημέρα 1 ½  φλιτζάνι φρούτα και 2  ½ φλiτζάνια λαχανικά. Σίγουρα ένα διαιτολόγος θα σας δώσεις τις κατάλληλες ποσότητες της ημέρας.

Μπορούμε όμως να τρώμε κάθε κάθε ημέρα πορτοκάλι και μπρόκολο, όχι βέβαια. Ένα μυστικό είναι να αγοράζουμε φρούτα και λαχανικά που δεν έχουμε φάει ποτέ ή τα τρώμε πολύ σπάνια. Ακόμα μπορούμε να τρώμε και παρόμοια λαχανικά, αν μας αρέσει το λάχανο κάποια στιγμή μπορούμε να δοκιμάσουμε και τα λαχανάκια Βρυξελλών. Σε ένα φαγητό αντί για φρέσκο κρεμμυδάκι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε πράσο. Επίσης και ο τρόπος μαγειρέματος μπορεί να αλλάξει και να εμπλουτίσει τα γεύματα μας. Αν κουραστήκαμε να τρώμε ωμά μήλα, μπορούμε να δοκιμάσουμε να τα ψήσουμε λίγο στο φούρνο, να τα πασπαλίσουμε με κανέλα και να έχουμε ένα απίστευτο γλυκό στο πιάτο μας.

Βάλτε τα smoothies στην ζωή σας, ένα ένας έξυπνος, εύκολος και διασκεδαστικός τρόπος να τρώμε πολλά φρούτα μαζί. Πρωτοτυπήστε, φτιάξτε smoothies και από λαχανικά. Κάντε ότι συνδυασμό θέλετε, προσθέστε μια κουταλιά γιαούρτι, για να πάρουμε και το ασβέστιο που χρειάζεται, προτιμήστε να χρησιμοποιήσετε στέβια.

Ένας άλλος τρόπος για να τρώμε περισσότερα φρούτα και λαχανικά την ημέρα μας είναι να μην το καταλαβαίνουμε. Γιατί στην πίτσα, λίγο πριν την βγάλουμε από το φούρνο να μην προσθέσουμε λίγο σπανάκι ή στο ρύζι μας να μην προσθέσουμε τεμαχισμένο καρότο? Την επόμενη φορά που θα φτιάξετε κεφτεδάκια προσθέστε και μία κουταλιά βρώμη.

Και για όποιον διαθέτει χρόνο ίσως το πιο διασκεδαστικό και δημιουργικό είναι να καλλιεργήσει τα δικά του φρούτα και  λαχανικά. Δεν χρειάζεται να πάτε μακριά , το μπαλκόνι είναι ότι πρέπει για τέτοιες δουλειές. Θα είστε πολύ περήφανοι ότι δείτε τις μικρές ντομάτες να γεμίζουν το χώρο σας. Η γεύση δε…  είναι όλα τα λεφτά! 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.