Σάββατο, 11 Φεβρουαρίου 2012

βρώμη: ένας διατροφικός θησαυρός

bromi, sintages
Η διατροφική αξία του συγκεκριμένου δημητριακού είναι μοναδική. Κάθε διαιτολόγος που σέβεται τον εαυτό του προτείνει για πρωινό γεύμα τα δημητριακά βρώμης. Και σίγουρα δεν έχει άδικο μιας και είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και χαμηλώνουν τα επίπεδα της κακής χοληστερόλης. Επιπλέον βοηθούν τόσο το πεπτικό, όσο και το καρδιαγγειακό σύστημα.
Πολλοί δυσφορούν στην ιδέα αυτής της τροφής και δεν τους αδικώ. Η αλήθεια είναι ότι οι νιφάδες βρώμης δύσκολα τρώγονται σκέτες ή ωμές, μιας και είναι αρκετά άνοστες. Σκεφτήκαμε λοιπόν να σας παρακινήσουμε να εντάξετε στο καθημερινό διαιτολόγιό σας μια τόσο ωφέλιμη τροφή, δίνοντας σας μερικές ιδέες για να τις νοστιμίσετε τόσο πολύ, που στο τέλος θα ανυπομονείτε να έρθει η ώρα του πρωινού γεύματος.




  • Συνηθίζω προσωπικά να ανακατεύω 3 κουταλιές βρώμης σε ένα φλιτζάνι γάλα, εώς ότου χυλώσει το μείγμα. Έπειτα, το ρίχνω σε ένα αντικολλητικό τηγάνι και σε 1 με 2 λεπτά είναι έτοιμη μια πεντανόστιμη και ελαφριά σε θερμίδες τηγανίτα. Περιχύνω και μια κουταλιά μέλι από πάνω...
  • Μπορούμε να προσθέσουμε στο μπλέντερ 2 κουταλιές βρώμης, 1 μπανάνα, κανέλα, ξηρούς καρπούς και λίγο γάλα για ένα πρωτότυπο milkshake.
  • Εναλλακτικά, μπορούμε σε ένα μπολ με γιαούρτι να προσθέσουμε στην κορυφή τις νιφάδες βρώμης με μερικά αποξηραμένα φρούτα και μέλι. Θα γίνει ένα από τα αγαπημένα σας σνακ.
  • Υπάρχει φυσικά και μια αλμυρή εκδοχή για να φτιάξουμε κάτι νόστιμο. Σε ένα κατσαρολάκι βράζουμε γάλα και έπειτα χαμηλώνουμε τη φωτιά και ρίχνουμε τη βρώμη. Ανακατεύουμε για μερικά λεπτά. Η βρώμη έχει την ιδιότητα να χυλώνει το γάλα. Κατεβάζουμε από τη φωτιά αφού πρώτα προσθέσουμε λίγο αλάτι και πιπέρι. Ρίχνουμε το μείγμα στο πιάτο μας και πάνω προσθέτουμε τυρί της επιλογής μας. Ιδανικά μια φέτα κίτρινο τυρί, το οποίο θα αρχίσει αμέσως να λιώνει.
  • Τέλος, υπάρχει και μια συνταγή λίγο περισσότερο χρονοβόρα αλλά το αποτέλεσμα θα σας εκπλήξει. Τα cookies βρώμης είναι πραγματικά πολύ νόστιμα και τρώγονται ευχάριστα από όλους.
Σε ένα κατσαρολάκι βράζουμε σε σιγανή φωτιά τα εξής υλικά:
- 1/2 κούπα βούτυρο
- 1/2 κούπα καστανή ζάχαρη
- 4 κουταλιές της σούπας μέλι
- 1 1/2 κούπα νιφάδες βρώμης
- 1 κ. γλ. baking powder
- 1/2 κούπα ξηροί καρποί της αρεσκείας μας, κομμένοι σε μεγάλα κομμάτια ή αποξηραμένα φρούτα σε κομμάτια (σταφίδες ή blueberries).
Για περισσότερη γεύση μπορούμε να προσθέσουμε νιφάδες σοκολάτας και άρωμα βανίλιας.
Μόλις το μείγμα ομογενοποιηθεί το κατεβάζουμε από τη φωτιά και στρώνουμε ισομερώς σε ένα ταψάκι με λαδόκολλα. Ψήνουμε στους 200 βαθμούς για 20'-30' μέχρι να αποκτήσει η επιφάνεια του υλικού μας ένα χρυσαφί χρώμα. Πριν κρυώσει, κόβουμε το υλικό μας με ένα στόμιο ποτηριού σε στρογγυλά cookies. Μπορούμε να το κόψουμε και σε ορθογώνιες μπάρες. Θα είναι η πιο νόστιμη και υγιεινή μπάρα δημητριακών που θα έχετε φτιάξει μόνοι σας! 

bromi, sintages
Έξτρα μυστικό: Φτιάξτε μαλακά και αφράτα μπιφτέκια προσθέτοντας -αντί για ψωμί ή φρυγανιά- βρώμη. Ή ακόμα προσθέστε το θρεπτικό αυτό δημητριακό στη γέμιση μιας χορτόπιτας, αλλά και σε σούπες.. Το αποτέλεσμα θα σας ενθουσιάσει. Ας συνδυάσουμε λοιπόν το τερπνόν μετά του ωφελίμου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.