Τετάρτη, 18 Ιανουαρίου 2012

Mac first advertising 1984


Διαβάζοντας το βιβλίο “Steve Jobs, η επίσημη βιογραφία” No1

apple first adv mac

Πολλά πράγματα μου έχουν κάνει εντύπωση στο βιβλίο, τα οποία θα προσπαθήσω να τα μεταφέρω σιγά σιγά, αυτή τη στιγμή θα ήθελα να σταθώ σε κάτι που διάβαζα χθες βράδυ.
Πρόκειται για την πρώτη διαφήμιση της Apple για τα Macintosh, το 1984.
Το πρώτο πράγμα που έκανα σήμερα το πρωί ήταν να την βρω στο you tube.


Το 1984 είναι συνδεδεμένο και με το βιβλίο του Όργουελ “1984”. Σε αυτό γίνεται λόγος για τον μεγάλο αδελφό, big brother, και τι συνέπειες θα έχει στη ζωή, ελευθερία, νοημοσύνη των ανθρώπων.  

Μέχρι τότε πολλοί πίστευαν ότι οι υπολογιστές που τότε έκαναν τα πρώτα τους βήματα θα αποτελούσαν εργαλείο υποδούλωσης στην οργουελική κοινωνία, ότι θα συνέθλιβε το ανθρώπινο πνεύμα και ότι θα έλεγχε τα μυαλά των ανθρώπων.

Ο Steve jobs ήθελε να φτιάξει έναν υπολογιστή προσιτό σε όλους και όχι μόνο σε εταιρείες και επιχειρήσεις. Τον υπολογιστή τον έφτιαξε αλλά έπρεπε να πείσει και το κοινό να τον αγοράσει.
Για να το πετύχει αυτό έπρεπε να αλλάξει τον τρόπο με τον όποιο σκέφτονταν μέχρι τότε οι περισσότεροι για τους υπολογιστές. Ήταν βαθιά πεπεισμένος ότι τα προϊόντα του θα άλλαζαν τον κόσμο, και ότι δημιουργούσε μέλλον.

Πως λοιπόν θα παρουσιάσει τον υπολογιστή του στο κοινό? Με μία πετυχημένη διαφήμιση. Το "1984" στάθηκε σημαδιακό αφού γύρω από αυτό στήθηκε όλη η διαφήμιση και το marketing του Mac.

Η διαφήμιση έχει ως εξής : Σε μία κοινωνία όπου οι μάζες καθοδηγούνται και παρακολουθούνται από λίγους, μία επαναστάτρια σπάει το κατεστημένο.
Σε μία αίθουσα άνθρωποι χειραφετημένοι ακούνε τον μεγάλο αδελφό να τους μιλά για τις αρετές της λογοκρισίας, στα μέσα της ομιλίας μία επαναστάτρια, κυνηγημένη, μπαίνει στην αίθουσα και πετάει στην οθόνη ένα τεράστιο σφυρί.

Και τότε εμφανίζεται το παρακάτω κείμενο :
Στις 24 Ιανουαρίου η Apple θα παρουσιάσει τον Macintosh και θα δείτε γιατί το 1984 δεν θα είναι όπως το “1984”.



Οι άνθρωποι της Apple ήξεραν ότι ήταν τα αουτσάιντερ στη μάχη των υπολογιστών και ότι δύσκολα θα μπορούσαν να χτυπήσουν παίχτες όπως η IBM.  Έτσι έπρεπε να σπάσουν τα μέχρι τότε δεδομένα και το ήδη υπάρχον κατεστημένο (το λογότυπο του Mac στην μπλούζα της επαναστάτρια λέει πολλά), που ήθελε τους υπολογιστές προϊόν για λίγους. Η Apple θα έφερνε της τεχνολογία μέσα σε κάθε σπίτι. Το γεγονός ότι η πρωταγωνίστρια είναι γυναίκα αποτελεί ένα επιπλέον χαρακτηριστικό. Οι υπολογιστές απευθύνονται σε όλους.

Αμέσως μετά την πρώτη της προβολή, αναμεταδόθηκε από τα μέσα της εποχής (σημείωση τότε δεν υπήρχε το you tube) με αποτέλεσμα να τη δουν 50 εκατομμύρια άνθρωποι. Τις πρώτες 100 ημέρες οι πωλήσεις πέρασαν κάθε προσδοκία. Ακόμα και τώρα αποτελεί σημείο αναφοράς.

Σκηνοθέτης της διαφήμισης είναι ο Ridley Scott και η πρωταγωνίστρια είναι αθλήτρια δισκοβολίας.
H ταινία γυρίστηκε στην Αγγλία  και ο Scott χρησιμοποίησε ως κομπάρσους Βρετανούς σκινχεντ.

Αξιοσημείωτο είναι ότι το διοικητικό συμβούλιο της Apple δεν ήθελε να την εγκρίνει και μάλιστα ζήτησε από τη διαφημιστική να δώσει πίσω τον τηλεοπτικό χρόνο που είχε αγοράσει, αλλά η επιμονή ενός ανθρώπου έκανε την διαφορά...


Διαβάστε το: 
Διαβάζοντας το “Steve Jobs η επίσημη βιογραφία” Νο2
Διαβάζοντας το “Steve Jobs η επίσημη βιογραφία” Νο3

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.